Anda Ada Pertanyaan? Klik Sini
Piagam Pelanggan
Piagam Pelanggan - Halaman 2 dari 2
Indeks Artikel
8. Pecahan sempadan,pecahan bahagian,ubah syarat,permohonan sewaan tanah kerajaan serta cantuman tanah
dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh penerimaan dengan syarat memenuhi peraturan-peraturan yang
ditetapkan oleh Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam.
9. Meningkatkan mutu perkhidmatan kebersihan dan keindahan disekitar pekan-pekan dan kawasan-kawasan
taman perumahan setiap dua (2) bulan sekali.
10. Mendirikan bangunan sesebuah jenis sementara,pindaan pelan dan tambahan dalam tempoh dua (2) minggu
dari tarikh permohonan diterima.
11. Mendirikan bangunan sesebuah jenis kekal/separuh kekal dalam tempoh tiga (3) minggu dari tarikh terimaan permohonan.
12. Memastikan kelulusan pelan bangunan bagi projek perumahan,kilang dan pam minyak dalam tempoh dua (2) bulan dari
tarikh permohonan memenuhi syarat-syaratnya.
13. Memberikan respon kepada maklumbalas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
14. Menyelesaikan aduan awam dalam tempoh 14 hari bekerja selepas aduan diterima
15. Memproses permohonan sewaan harta/bangunan/gerai/kiosk dan lain-lain dalam tempoh tujuh (7) hari setelah memenuhi
syarat-syarat yang ditetapkan.
16. Mengemaskini maklumat penyewaan dan akaun sewaan dalam tempoh lima (5) hari tarikh maklumat lengkap diterima.